Projekt współfinansowany przez Fundusz Inicjatyw Obywatelskich

WYCIECZKI W RAJU
Data dodania: 24.08.2015

PODCZAS TEGOROCZNYCH WAKACJI DLA DZIECI I MŁODZIEŻY ZE ŚWIETLICY ŚRODOWISKOWEJ PLACÓWKI WSPARCIA DZIENNEGO PRZY ŚWIĘTOKRZYSKIM KLUBIE ABSTYNENTÓW "RAJ" W KIELCACH OPRÓCZ NORMALNYCH WAKACYJNYCH ZAJĘĆ, ZAPLANOWANO RÓWNIEŻ WYCIECZKI.

I tak na pierwszą wycieczkę udaliśmy się 24 lipca do parku miniatur „SABAT KRAJNO” celem obejrzenia przepięknych znajdujących się tam modeli.
Obejrzeliśmy m.in. Plac św. Piotra, Fontannę di Trevi, Big Bena, wieże WTC, Biały Dom, Sfinksa i Piramidę.
Następnie część dzieci poszła poszaleć na trampolinach a część bawiła się na pobliskim placu zabaw.
Gdy już każdy był zmęczony wróciliśmy radośni i zadowoleni do Klubu.

NA KOLEJNY WYJAZD WYBRALIŚMY SIĘ 8 SIERPNIA 2015 R DO MUZEUM WSI KIELECKIEJ W PODKIELECKIEJ TOKARNI GDZIE OGLĄDALIŚMY I ZWIEDZALIŚMY PIĘKNY SKANSEN. W PLANIE BYŁ RÓWNIEŻ DOJAZD DO JĘDRZEJOWA, CELEM ZWIEDZENIA MUZEUM ZEGARÓW PRZYPKOWSKICH I OKOLICZNĄ KOLEGIATĘ.

W TYM DNIU UPAŁ BYŁ NIE MIŁOSIERNY, ALE DZIECI I TAK SUPER ZNOSIŁY TAKĄ UPALNĄ POGODĘ.
ZOSTAŁO TROCHĘ CZASU, BO ŚLUBY W KOLEGIACIE PRZESZKODZIŁY ZWIEDZANIE, WIĘC ZNALEŹLIŚMY OBOK ZALEW Z DOŚĆ CIEPŁĄ WODĄ, TAKŻE SKORZYSTALIŚMY Z TAKIEJ OKAZJI I DALIŚMY NURA W WODĘ .
RADOŚCI BYŁO CO NIE MIARA, BO NIE SPODZIEWALIŚMY SIĘ TAKIEJ OCHŁODY

PO SPOŻYCIU PORZĄDNYCH KANAPEK, KTÓRE PRZYGOTOWYWAŁY RANO MAMY DZIECI ŚWIETLICOWYCH ,W RADOSNYCH NASTROJACH POWRÓCILIŚMY DO DOMÓW W GODZINACH WCZESNO POPOŁUDNIOWYCH.

KRZYSZTOF KUTNOWSKI

W święto Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny tj. 15 sierpnia wybraliśmy się wraz z dziećmi i młodzieżą ze świetlicy klubowej na kolejną wyprawę.
Tym razem odwiedziliśmy do XVII wiecznego Zamku Krzyżtopór w Ujeździe, gdzie oprócz ruin i zakamarków zamku mieliśmy możliwość obejrzenia pokazu sztuki rycerskiej, żonglerki flagami oraz poprzeciągać linę
i postrzelać z łuku.
Pogoda jak przystało na wakacje nie odpuszczała
z temperaturą, słonce po raz kolejny nagrzało powietrze
do ponad 30 stopni ale nikomu nie przeszkadzał ten gorąc.
Każdy znalazł dla siebie kawałek cienia gdzie jak było mu gorąco to mógł się schronić przed słońcem. Największą atrakcją dla dzieci była możliwość postrzelania z łuku do którego ustawiała się bardzo długa kolejka a panowie, którzy byli w obozie rycerskim uczyli dzieci jak się strzela.
Zamek Krzyżtopór nazwę swą otrzymał od umieszczonych na bramie wejściowej krzyża i topora, które są wyrazem przekonań religijnych i herbem fundatora zamku – Krzysztofa Ossolińskiego.
Budowla zamku symbolizuje kalendarz: 4 baszty to kwartały, 12 sal – miesiące, 52 pokoje – tygodnie, 365 okien – dni w roku.